Friday, September 30, 2016

ケイト先生が置いて行ったぬいぐるみ

みなさん、こんにちは。
さっきケイト先生をおじいちゃんのお家に送ってきたんですけど。
雨がひどかったらしいです(私は行ってません)

今日は、ケイト先生が置いて行ったぬいぐるみを紹介します。
の前に!
今、空が変な色をしているので先にその写真を載せておきますね。


写真ではあまり綺麗に写らなかったけど、なんか黄色っぽい色をしています。
PM2.5じゃないといいんですけど。
それで、話に戻るけど、ケイト先生が置いて行ったぬいぐるみはこちらです!


なんか、上に乗ってる狼が下のみんなに自分をもたせているように見えます(笑)
ケイト先生って、面白いことをしようとしなくても面白いんですよね。
これは本当にただの、置いたところによるんですけども…

それでは!
みなさんまた明日お会いしましょう!
(また短めですみません)

Hello, everyone! Kate went to grandpa’s.

It’s really rainy today (I never went.)

Today, I will show you all the plushes Kate has.
Before that I will show you the sky (strange colors.)

The photo isn’t that great but it’s a bit yellowish.
Hopefully, it isn’t PM2.5.
Anyway, here are plushes of kate.

The wolf seems like he is making them carry him.
Kate is always funny.
Or maybe she just tossed it like that.

Anyway, see you tomorrow!

Wednesday, September 28, 2016

What to wear. 何を着ようかな。

みなさん、こんにちは!
私は、さっきギターが終わってブログを書いています。
ギターは、いつも通りの課題曲を練習しました!
楽しかったな~!

今日は、おばあちゃんに会いに大村に行きます。
それで、イオンで私は何かを買います。
なんだと思いますか?
それは、ロックスミスの5周年ライブできる洋服を買いに行くんです。
サイトで色々見てみたんですけど、私のサイズがなかなか見つからなかったので(笑)

あと三週間で、出発って…
信じられませんね。
でも、曲は弾けるし、洋服も今日決めに行くので…
私は、だんだんワクワクしてきました!
飛行機の中で、音楽聴けるように、iPodも持っていくので!

なんか、全部アメリカに行くときの話になっちゃいましたけど…
それほど、楽しみにしています!
では、写真はないけど…
また明日!

Hi, all!
I finished playing guitar and I am now writing my Blog.
As always, I played songs which I will be playing at the Rocskmith Live event next month.
It has been challenging but really fun.

Today, we will go see grandma.
I will go to AEON and buy something.
What do you think I will buy?
Maybe I will go look for clothes to wear at the live show.
I checked some sites but they don’t have my size.

I can’t believe we will be leaving in 3 weeks.
Crazy!
But I can play all the songs ok and will choose clothes today too,
so I am really excited.
I hope to listen to songs during my flight with my ipod ;-D

My blog ended up about going to America.
I am super excited!!!!
see you tomorrow!

Saturday, September 24, 2016

Library! 図書館!

みなさん、おはようございます。
今、ケイト先生がおじいちゃんのお家に行きました。

今日も、少し暖かい日になりそうです。
なんだか、秋分の日以来、気温が上がってきてる気がしてるんですけど…
まぁ、それはいいとして。
今日は、久しぶりに図書館に行きます。
この前買った、3冊の本もけっこう前に読み終わったので、借りに行くことになりました。
ケイト先生は、『ふーん』という風な感じだけど、私は『やったー!』です(笑)
ケイト先生に、昨日私が3、4年の頃に読んでいた本、「動物と話せる少女リリアーネ」を見せてみたんですけど…
珍しく、
『へぇ~!おもしろそう!』
みたいな顔をしていました。
ちなみに、このような本です↓


私は、3巻~12巻くらいまで持ってるんで、けっこう読めると思います。
ケイト先生も本にハマりだしたら、私はもうめちゃくちゃ紹介しますよ!いろんな本を!

あ…
熱心に語ってすみません(笑)
それでは、そろそろ昼ご飯を食べると思うので…
また明日~!

(朝書いたブログです)

Hello everyone!
Kate went to Grandpa’s to study.

It seems like today will be hot too.
Thought that the fall was supposed to start but it seems like it’s getting warmer day by day?!!
Anyway, today, I will go get some books at the library.
I read all 3 books a while back, so I am excited to get more.
Kate likes to go but I love going.
I showed Kate what I read when I was 3rd or 4th grade.
I didn’t think she would show that much interest but she did.

I have from vol3 to vol12, so she can enjoy them if she likes.
I hope she starts liking books. I think I can show her which ones to read, etc.

Oh, sorry.
It’s lunch time soon.
See you tomorrow!


Thursday, September 22, 2016

My Pen case Collection 筆箱&ペンコレクション

みなさん、こんにちは!
今日は、いつもと比べて涼しい日です。
秋分の日なので、当たり前なのでしょうかねぇ?

そういえば、前にも載せたような気もしなくもないんですけど…
私が持ってるペンの数、知ってますか?
実際数えたことないので、私もわかんないんですよ。
全部数えるには、筆箱から取り出さないといけないな…
めんどくさ!(笑)
だって、この量ですよ…↓


こんなにあっても、足りないと思うこともあります。
だって、筆箱はいろんなデザインがあって可愛いじゃないですか!
めんどくさいので、一番でかい筆箱の中身だけ、出しますね。
↓こんなに入ってます(笑)


いや、これ自分にとっては普通な感じなので。
最近使ってないやつはケイト先生にあげようと思っています。
いや、キーホルダーもこれと同じくらい集めてるんで(笑)
今度、載せてみますね(笑)
それでは、私の筆箱&ペンのコレクションでした!
さよなら~!

Hello everyone!
It’s a little cooler.
I suppose it is fall as it’s Autumn Equinox Day.

I am not sure if I talked about it before
but doy ou know how many pens I have?
I haven’t counted. I know I have a LOT.
It’s too much work to open all my pen case and count.

Although I have so many, I still want more.
There’s so many different designs cute and fun!
I will just open the biggest one and show you.
See how many are in there.

This is normal for me.
I usually give ones I don’t use so often to Kate Sensei.
I also collect keychains.
I will show you next time.
Well, that’s all for today’s blog.
See you next time!




Wednesday, September 21, 2016

Chip & Stitch チップとスティッチ!

みなさん、こんにちは。
ケイト先生は宿題を久しぶりに私たちのお家でしています。
お母さんと英語で意味不明の会話をしながら…(笑)
それでは、今日の話題に入ります。
昨日、大村に行きました。
お母さんの誕生日祝いとして、おばあちゃんとお買い物をしました!
お母さんも楽しそうで、嬉しかった★です。
若竹丸とスタバで、夜ご飯&デザートを食べました。
それで、もう一度イオンに寄ったら…
こんなものを売ってました!!↓
可愛い♡じゃないですか!?
着ぐるみパジャマ、前から欲しかったんです!
嬉し〜〜〜〜!
これの動画もとったので、みなさん是非みてくださいね!
今日は、特に…
あ〜〜!
今日は、英語の本を一冊読み終わって、質問に答えました。
結果がどうか楽しみです!
それでは、また明日!
Hi all!
Kate is doing HW while talking with mom in English.
Yesterday, we went to Ohmura.
Got some shopping and celebrated mom’s b-day with grandma.
We all had fun. It was nice.
We ate sushi and went to starbucks later to get some dessert.
Then we went shopping and got this cool pjs.
So happy.
We took some videos too, so please take a look.
Oh, today, I finished reading Mice and Men for my English class
and did a quiz.
Wonder how I did.
See you tomorrow!




Tuesday, September 20, 2016

ケイト先生!面白発言★ Funny Kate

みなさん、おはようございます
台風大丈夫ですか?

今日の話題は、久しぶりのケイト先生!面白発言★です!
最近、ケイト先生の話題はあまりなかったのでちょうどいい感じの時にきましたね!!
まず、一つ目は、昼ごはんにパンを食べていたときのことです。
みんな、静かに食べていたんですが…
私の、『もし、どんな形のギターでも弾けるんだったらどんな形のギターを選ぶ?』という話題で、次第にみんな喋るようになってたんです。
そして、もぐもぐ食べていた、ケイト先生も、入ってきてみんなで喋っていました。
私もお母さんもお父さんも食べ終わっていて、あとはケイト先生だけだったときに、ケイト先生が、食べていたパンをギターを持つみたいにして、
『見てみて!パンギターーーー!』
…と言ったんです(爆笑)
これも面白かったけど、今日の朝の発言も面白かったなぁ。
ちょうど、私が、好きな歌手の話をしていて…
「え?その人は、なんなの?だれ?」
とお父さんが何回も聞いてきたので大きな声で、
『歌手!』
と言ったら、ケイト先生が
『いやいや、それはもちろん、カシューナッツでしょ!』
と言いました…(爆笑)
ケイト先生って、頭の中どうなってるんだろう?
なんか、入ってみて、どんな感じか見てみたいですね(笑)

それでは、みなさんまた明日!

Hi, everyone!
I hope that the typhoon isn’t too bad in your area.
Today, I am goint to write about Kate’s funny sayings.
Lately, she has been pretty quiet, so I think it is a good timing.
First, when we were eating bread for lunch.
We were all quiet..
Then, I asked her what kind of guitar she’d like to play. In terms of shapes.
Kate was eating, then held the bread she was eating like a guitar and said,
“Oh, look! It’s a bread guitar!!!!”
It was pretty funny.
She said something funny this morning too.
I was talking about a musician and my dad asked who is that?
So, I answered

Kashu (which means a singer)

then Kate sensei started talking

Of course! It must be cashew nuts!! Kashu = cashew I guess it sounds pretty similar.

We were wondering how Kate thinks….
Pretty funny stuff.

See you tomorrow.

Friday, September 16, 2016

Mom’s Birthday. お母さんの誕生日

みなさん、こんにちは!
私は、昨日届いたゲームをさっきまで遊んでいました。
『ペルソナ5』っていうんです。
すんごく、面白いです!!

昨日と言えば、お母さんの誕生日でした!
朝起きて、朝ご飯を作りましたよ。
作ったと言うよりは、あるものをテーブルにおいただけですけどね…
でも、それだけども助かると喜んでくれたのでよかったです。
あとは、一日中出来るだけリラックスできるような環境を作るようにしました。
もちろん、仕事は休めませんけど(汗)
そして、ケイト先生が帰ってきたら、お父さんと一緒にパーティーの買い出しに行ってきました(お母さんが)
だから、ケイト先生はおじいちゃんのお家でお勉強をして、私は家で一人いろいろしてました。
ケイト先生が帰ってきたら、パーティーの準備!
『HAPPY BIRTHDAY』という大きな看板(?)みたいなのをはって、手紙も書きました。
手紙を書き終わって封筒に入れようとしたその時…
『ぶ〜ん…』
お母さんとお父さんが帰ってきた!?
ちょっと散らかった机を、急いで綺麗にして、手紙を封筒に入れて、ドアの鍵を開けて…
パニック状態だったけど何とかなりました。
お母さんも喜んでくれて本当によかったです!

明日から三連休ですね。
そして、木曜日も秋分の日で休みです!
楽しみだなぁ!
みなさんも、よい休み期間を!
(写真なくてすみません)

Hello, everyone.
I was playing a game I got yesterday.
It’s Pesona 5.
It’s super fun!!

Yesterday was my mom’s birthday!
I woke up and made breakfast for her. Well, actually, I just placed things on the table.
But she seemed happy that I helped.

Also, I made sure she could relax all day.
Once Kate Sensei came back, she went shopping with dad.
Kate went to grandpas to study and I stayed here.
Once Kate came back, we prepped the room for her birthday.
We put the Happy Birthday Sign and wrote a letter.
Once we were done writing, they came back.

We cleaned up fast and they opened the door.
We were close but it was all alright.
Mom was super happy.

So, from tomorrow, we have 3 day weekend!
Awesome!!


Sorry there’s no photos this time.

Wednesday, September 7, 2016

暑い. . . . SO HOT!

みなさん、こんにちは!
私は、昼ご飯にお父さん特製のサラダを食べました。
量は多かったけど、すごく美味しかったです!

今日は、昨日と比べてすごく暑いです。
台風が過ぎて行った後、急に暑くなった感じですね…
え~と…
気温は、30度~32度くらいです。
どうりで、暑い…
でも、私はケイト先生と比べたら、まだ大丈夫ですよ。
だって、ケイト先生の学校にはエアコンがないしね(汗)
教室の、四つの所に扇風機がついてますけど…
それでは、いつもと比べたら少し短いブログですが、私はこれで。
みなさんも、まだ、秋ではないので熱中症に注意です!
ん~、たぶんならないと思いますけどね…
では!

Hello everyone!
For lunch, I had a special salad dad made.
He made a lot but it was great.

It’s really HOT today.
Once typhoon left, it got hot again.
It’s like 30~30 degrees celcius.
Of course, Kate is stuck at school where there’s no air condioner, so I feel bad for her.
There are 4 fans in the classroom.

Well, that’s all for today.
Stay cool!
I will too.

Tuesday, September 6, 2016

台風大丈夫でした。Typhoon was ok

みなさん、こんにちは!
今日は、月曜日で、学校が始まりました。
ケイト先生は、行きたくなさそうにしてたけど、「頑張れ~!」と言ったら、嬉しそうに登校していましたよ。

結局台風なんだったんですか?
来ませんでしたよね?
いや、たぶん来たんだろうけど、わたしはぐっすり寝ていただけかもしれませんね。
寝る前に雷が何回かなる音は聞こえました。
でも、おかしいですよ。
予報では、お昼くらい?まで続くつもりだったのに…
朝は、雨しか降ってませんでした(苦笑)
そして、晴れました。
なんか、おじいちゃんが買い物に行ったとき、すごく混んでいたらしいですよ。
行列ができていて、みんな、台風対策の買い出しをしていたそうです。
これには、わたしもお父さんもびっくりしました。
それくらい混んでいることってないですからね(汗)

それにしても、むし暑い(汗)
皆さんが住んでいるところは、暑いですか?
涼しいところに住んでいる方は、長崎まで来て蒸し暑さを経験してみてくださいな★(笑)
それでは、前に撮ったケイト先生とわたしの写真を載せときます!
↓ニヒヒ(^_^)

Hi everyone
Monday, there was school.
Kate didn’t want to go but I told her to try her best.
She seemed alright.

So, I’m not sure what that typhoon was about.
Was it here.
Or maybe I was asleep and didn’t recognize.
I heard thunder here and there before going to bed.

It’s weird since the forecast said it would be here until lunch time.
It was just rain when we woke up.
Then, it got sunny.

I heard from grandpa that the store was super crowded.
Pepole in line. Maybe they were prepping for the typhoon.
Dad and I were really surprised.
Usually it’s not that crowded.

Anyway, it is relaly humid and hot.
How is it like where you live?
If it’s cool, you should come and see what it’s like here.
Kate and I took this photo a while back.


Thursday, September 1, 2016

学校!SCHOOL! (written few days ago, 数日前に書いたものです)

みなさん、おはようございます!
あれ?今日も結構涼しいや!と思っているオードリーでございます(笑)
30℃って、そんなに暑い訳ではないんですね!

今日の話題は…
明後日から、また学校が始まることをケイト先生に言ってみた。と言うことです。
それで、教える前に撮った写真がこちらです。


すんごい笑顔ですよね。
ここで、『明後日からまた学校だね〜』と言ったらこんな写真になっちゃいましたよ(笑)
めっちゃ、嫌そうな顔をしてますね。また明日!

Good morning everyone!
Oh, today, it’s a little cooler!

So, from the day after tomorrow, I told Kate that the school starts soon.
The first photo is before and the 2nd photo is after I told her that school starts soon.

She has a big smile and then the 2nd photo her face changed lol.
She seems to be pretty upset.
See you tomorrow!